Forum Dobczyce
Zaloguj się

Szansa przed Dobczycami o powalczenie o kolej

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek

  • *****
  • 2234
  • Płeć: Mężczyzna
    • EB Info
Odp: Szansa przed Dobczycami o powalczenie o kolej
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 26, 2018, 16:59:23 pm »
Up.
Wracając do kolei bo i takowa się przewija podobno w ofercie trzeciego kandydata na Burmistrza, w sumie ja na nią nie trafiłem ale wywołał ją wspierający druh, pewien pan mający grupę wsparcia na FB a który podobno PiS'u nie nie nie nawidzi, ale udzielający poparcia kandydatowi tj że partii  :icon_rotfl:


Ale idąc w temat. Kiedyś Dobczyce mogły mieć kolej i było to dość realne. Fragment, a całośc do poczytania pod tym linkiem https://upadektechnikikrakowa.blogspot.com/2016/10/linie-kolejowe-w-galicji-cz1.html


Plany budowy kolei Wieliczka - Dobczyce - Myślenice[/size]Innym projekt kolei, tym razem normalnotorowej, został zlecony przez Karola Czecza de Lindenwald - właściciela majątku w Bieżanowie. Ten wariant był rozwinięciem linii kolejowej prowadzącej z Bieżanowa do Wieliczki. Przedłużenie miało nastąpić od stacji Wieliczka przez kilometrowy tunel pod Sierczą. Następnie tor miał biec wzdłuż doliny Wilgi, wspinając się w górę ominąć łukiem Raciborsko (najwyższy punkt trasy), aby zbiec łagodnie w kierunku Dobczyc. Dalej już wzdłuż doliny rzeki Raby przez Myślenice, Pcim i Lubień kolej miała biec do Mszany i tam łączyć się z Magistralą Transwersalną. Cała trasa liczyłaby 56 km długości.



W 1908 roku do projektu Karola Czecza dołączył książę Kazimierz Lubomirski razem przedstawiając projekt do rozważenia przez kolejowe władze. Tym razem wniosek został rozpatrzony pozytywnie. W 1909 roku udało się uzyskać państwowe gwarancje, ale pojawił się sprzeciw ze strony zarządu Wielickiej Saliny. Otóż tor wybiegający ze stacji Wieliczka musiałby biec przez tereny kopalni, a ta na żadne wywłaszczenia nie chciała przystać. Ostatecznie spór udało się zażegnać dopiero w 1912 roku poprzez zmianę przebiegu torów. Według nowego projektu tory zamiast w obrębie dworca biegły przed jego budynkiem, dzięki czemu ominięte zostały tereny kopalni.
[/size]



Po ostatecznym dopracowaniu projektu budowa linii kolejowej Wieliczka - Dobczyce - Myślenice - Mszana miała się rozpocząć latem 1914 roku. Jednak wojna, która wybuchła uniemożliwiła realizację tego planu.[/font]

[/font][/color]

Offline Japer

  • *
  • 1248
  • Płeć: Mężczyzna
    • W
Odp: Szansa przed Dobczycami o powalczenie o kolej
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 26, 2018, 17:46:52 pm »
Cytat: Krzysiek
PiS'u nie nie nie nawidzi


Czyli kto? Sympatyk?


Kolejne pokolenia, już raczej mogą "wypatrywać" powszechnego transportu w postaci np. osobowych dronów


! No longer available Small | Large


Od 0 do 18 cm w 5.5 sekundy :)

Odp: Szansa przed Dobczycami o powalczenie o kolej
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 26, 2018, 18:11:05 pm »
Kolejne pokolenia, już raczej mogą "wypatrywać" powszechnego transportu w postaci np. osobowych dronów

Stawiam raczej na "remote presence" :) Jak się tak zastanowić, to gospodarka bardzo powoli zmierza w stronę cyfryzacji prawie wszystkiego, obecność na miejscu jest coraz częściej niepotrzebna. Transport jest bardzo drogi, nie tylko samo paliwo czy pojazdy, ale cała organizacja przestrzeni. Jest to na tyle kłopotliwe, że rozwiązania do zdalnej pracy będą na pewno udoskonalane.

Offline Japer

  • *
  • 1248
  • Płeć: Mężczyzna
    • W
Odp: Szansa przed Dobczycami o powalczenie o kolej
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 26, 2018, 18:34:24 pm »

Nie ma możliwości, fizycznego zastąpienia obecności osoby w danym miejscu, w określonym celu, nie samą pracą człowiek żyje
A tak to kiedyś, kiedyś tam, w odległej przyszłości wskoczy się do takiego bezobsługowego, jedno lub wieloosobowego dronika i "wioooo" z punktu A do punktu B...
Od 0 do 18 cm w 5.5 sekundy :)

Offline Krzysiek

  • *****
  • 2234
  • Płeć: Mężczyzna
    • EB Info
Odp: Szansa przed Dobczycami o powalczenie o kolej
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 07, 2019, 19:06:41 pm »
Startujemy na poważnie. Jak nic nie tąpnie to za ok 8 do 10 lat pojedziemy niemal z pod domu do Zakopca, Warszawy i dalej nawet nad morze  :icon_mryellow:


Cytuj
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dzisiaj umowę za 180 mln zł netto na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy nowej linii łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. To ważny etap inwestycji, zapewniającej lepszą komunikację w Małopolsce oraz z północy na południe Polski i Europy na osi Bałtyk – Bałkany – Morze Czarne.Kontrakt za 180 mln zł netto na zlecenie PLK, zrealizuje konsorcjum francusko-polskie w składzie trzech firm, na czele z Egis Rail S.A. To pierwszy z trzech etapów inwestycji dla budowy nowej linii, umownie zwanej „Podłęże – Piekiełko” i modernizacji istniejącej linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. Etap obejmuje prace przygotowawcze, tj. opracowanie dokumentacji projektowej i wykup gruntów, niezbędnych pod nowe tory.Wykonawca dokumentacji, dostarczy PKP Polskim Liniom Kolejowym S.A. opracowania, niezbędne dla przeprowadzenia wykupu gruntów i wykonania robót budowlanych, m.in.: koncepcję programowo-przestrzenną, projekty budowlane i wykonawcze, decyzje administracyjne. Przygotuje również materiały przetargowe wymagane do ogłoszenia postępowań przetargowych na roboty budowlane.Zawarta dzisiaj umowa na opracowanie dokumentacji projektowej jest największą w historii polskiej kolei pod względem zakresu. Nowa trasa będzie wymagała m.in. budowy 58 km nowych linii kolejowych, 11 tuneli, 8 estakad, 20 mostów, ponad 30 wiaduktów.Zmodernizowana zostanie 75-kilometrowa istniejąca linia między Chabówką a Nowym Sączem – powiedział Ireneusz Merchel – Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Etap II i III będą realizowane odpowiednio w latach 2020-24 i 2020-27. Wartość inwestycji „Podłęże – Piekiełko” wraz z modernizacją linii Chabówka – Nowy Sącz szacuje się na ponad 7 miliardów złotych.

 

olej lniany koszulki i kubki dla informatyka oraz programisty śmieszne i nietypowe kubki | dziwne, u mnie działa | śmieszne koszulki z napisami | meble angielskie stylowe | renowacja organ | dobry | zespół muzyczny | metaloplastyka | projektowanie stron internetowych